An intercultural comparison of the perception of luxury by young consumers
- verfasst von
- Bruno Godey, Daniele Pederzoli, Gaetano Aiello, Raffaele Donvito, Klaus Peter Wiedmann, Nadine Hennigs
- Abstract
Recently, has there been a change in the perception of luxury: from an elitist concept to a consideration of luxury as a many-faceted issue [3], [10]. In the last few years, it has become clear that luxury consumption is open to different kinds of consumers, and that it therefore contributes to defining differentiated identities.
- Organisationseinheit(en)
-
Institut für Marketing und Management
- Externe Organisation(en)
-
NEOMA Business School
Università degli Studi di Firenze (UniFi)
- Typ
- Beitrag in Buch/Sammelwerk
- Seiten
- 58-76
- Anzahl der Seiten
- 19
- Publikationsdatum
- 10.11.2012
- Publikationsstatus
- Veröffentlicht
- Peer-reviewed
- Ja
- ASJC Scopus Sachgebiete
- Volkswirtschaftslehre, Ökonometrie und Finanzen (insg.), Betriebswirtschaft, Management und Rechnungswesen (insg.)
- Elektronische Version(en)
-
https://doi.org/10.1007/978-3-8349-4399-6_4 (Zugang:
Geschlossen)