An intercultural comparison of the perception of luxury by young consumers

verfasst von
Bruno Godey, Daniele Pederzoli, Gaetano Aiello, Raffaele Donvito, Klaus Peter Wiedmann, Nadine Hennigs
Abstract

Recently, has there been a change in the perception of luxury: from an elitist concept to a consideration of luxury as a many-faceted issue [3], [10]. In the last few years, it has become clear that luxury consumption is open to different kinds of consumers, and that it therefore contributes to defining differentiated identities.

Organisationseinheit(en)
Institut für Marketing und Management
Externe Organisation(en)
NEOMA Business School
Università degli Studi di Firenze (UniFi)
Typ
Beitrag in Buch/Sammelwerk
Seiten
58-76
Anzahl der Seiten
19
Publikationsdatum
10.11.2012
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Peer-reviewed
Ja
ASJC Scopus Sachgebiete
Volkswirtschaftslehre, Ökonometrie und Finanzen (insg.), Betriebswirtschaft, Management und Rechnungswesen (insg.)
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.1007/978-3-8349-4399-6_4 (Zugang: Geschlossen)