Plastic deformations of wheel-rail surfaces
- verfasst von
- Hans Krause, Gerhard Poll
- Abstract
Experimental investigations into the interactions between surface pressure, tangential tractions and plastic deformations during rolling gave the following results. 1. (1) The most intensive plastic deformations are caused by lateral frictional forces, followed by longitudinal frictional forces. The material flow is smallest with pure rolling. 2. (2) In agreement with Johnson's theory for a steel with a carbon content of 0.6% (similar to those used for wheels and rails) the shakedown limit was found at a maximum hertzian surface pressure of about 1600 N mm-2.
- Externe Organisation(en)
-
Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen (RWTH)
- Typ
- Artikel
- Journal
- WEAR
- Band
- 113
- Seiten
- 123-130
- Anzahl der Seiten
- 8
- ISSN
- 0043-1648
- Publikationsdatum
- 01.12.1986
- Publikationsstatus
- Veröffentlicht
- Peer-reviewed
- Ja
- ASJC Scopus Sachgebiete
- Physik der kondensierten Materie, Werkstoffmechanik, Oberflächen und Grenzflächen, Oberflächen, Beschichtungen und Folien, Werkstoffchemie
- Elektronische Version(en)
-
https://doi.org/10.1016/0043-1648(86)90061-X (Zugang:
Geschlossen)