Plastic deformations of wheel-rail surfaces

verfasst von
Hans Krause, Gerhard Poll
Abstract

Experimental investigations into the interactions between surface pressure, tangential tractions and plastic deformations during rolling gave the following results. 1. (1) The most intensive plastic deformations are caused by lateral frictional forces, followed by longitudinal frictional forces. The material flow is smallest with pure rolling. 2. (2) In agreement with Johnson's theory for a steel with a carbon content of 0.6% (similar to those used for wheels and rails) the shakedown limit was found at a maximum hertzian surface pressure of about 1600 N mm-2.

Externe Organisation(en)
Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen (RWTH)
Typ
Artikel
Journal
WEAR
Band
113
Seiten
123-130
Anzahl der Seiten
8
ISSN
0043-1648
Publikationsdatum
01.12.1986
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Peer-reviewed
Ja
ASJC Scopus Sachgebiete
Physik der kondensierten Materie, Werkstoffmechanik, Oberflächen und Grenzflächen, Oberflächen, Beschichtungen und Folien, Werkstoffchemie
Elektronische Version(en)
https://doi.org/10.1016/0043-1648(86)90061-X (Zugang: Geschlossen)